keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Kestävä kehitys

Verkkokaupan ekoteot ja kestävä kehitys

- Pyritään valitsemaan ja hankkimaan valikoimaan mahdollisimman ekologisia tuotteita, jotka yleensä ovat samalla myös ympäristöystävällisempiä.

- Joissakin (esim. vaatekaupat) ovat hyvät omat kierrätysmahdollisuudet. Vanhoja tuotteita on helppo ja kätevä viedä kauppojen omiin mahdollisiin kierrätyspisteisiin, joista niille valitaan paras uusi käyttötarkoitus.

-  Toimituksissa voi helposti soveltaa kierrätystä. Laatikoita, muoveja ja muita vanhoja pakkausmateriaaleja voi hyvin käyttää uudestaan uusiin pakkauksiin --> ympäristövaikutukset pysyvät pienempinä.

- Verkkokauppa voi myös vaikuttaa kuljetukseen/rahditukseen verkkokaupalta asiakkaalle päin ja tavarantoimittajilta verkkokaupan varastoon päin. Muutenkin itse tavarantoimittajilta voi hyvin vaatia ekologisempia pakkausmateriaaleja tai vaihtoehtoisesti valita jo hyvin ekologisia pakkausmateriaaleja käyttävät tavarantoimittajat, jos mahdollista.

- Kaiken lisäksi verkkokauppa voi halutessaan lisäillä sivuilleen hyviä vinkkejä asiakkaille ekologisuuteen liittyen.

- Myös verkkokauppojen on hyvä kiinnittää huomiota omaan jätteiden lajitteluun esimerkiksi varaston puolella.

perjantai 9. joulukuuta 2016

Tehtävä 4. Seuranta - Google Analytics

1. Google Analytics on ilmainen kävijäseurantaohjelma, jolla saa tietoa verkkokaupan kävijämääristä, liikenteen lähteestä ja sijoittumisesta hakukoneiden tulossivuilla. Hyötynä omalle verkkokaupalle tästä olisi, että saan sille simppelin kävijäseurannan.


2.

keskiviikko 30. marraskuuta 2016

Ulkomainonta - Havannointitehtävä

Attention (huomio)
Interest (mielenkiinto)
Desire (ostopäätös/-halu)
Action (toiminta)
 
Huomio: Kohtuullisesti huomiota herättävä mainos. Lisää huomiota saisi, kun olisi vielä silmäänpistävämmät värit. Kontrasti on kuitenkin nyt käytetyissä väreissä kohdallaan.

Mielenkiinto: Ei mitenkään ihmeellisesti herättänyt ainakaan omaa mielenkiintoa. Mainoksen kuvien asettelu on kuitenkin toiminut hyvin, kun ajatellaan mielenkiintoa.

Ostopäätös/-halu: Herättää ostohalua, koska mainoksessa olevat kuvat ovat houkuttelevia. Ostopäätökseen vaikuttaa positiivisesti, kun mainoksessa ilmoitetaan jostain uudesta. Yleensäkin kaikki uusi houkuttelee ostamaan.

Toiminta: Monet ihmiset eivät varmaankaan tee mitään heti mainoksen nähtyään. Kuitenkin heidän ollessaan  kaupassa, voi alitajuntaisesti muistua nähty mainos mieleen ja tämä taas johtaa siihen, että asiakas ostaa juuri nivean tuotteen esim. garnierin sijasta.

Ulkomainonta - Tehtävä 3

Abribus





Stationlight




 Päätyseinä



Digimalls




Pysäkkisivu


maanantai 28. marraskuuta 2016

Minun verkkokauppani - Alustava suunnitelma

Jälleenmyyn viiden eri yrityksen hiustenhoitotuotteita. Merkit ovat TRESemmé, L'Oréal Paris, Garnier, XZ ja Batiste.

Tuoteryhmät ovat: Kuivashampoot, shampoot, hoitoaineet, hiusöljyt ja hiusnaamiot.

Kohderyhmänä ovat kaikenikäiset naiset.
Esimerkki asiakas: Laura, 21v, avoliitossa, opiskelee datanomiksi tällä hetkellä, asuu kerrostalossa avopuolisonsa kanssa ja harrastaa lenkkeilyä sekä käy salilla noin 2krt viikossa.