torstai 22. joulukuuta 2016
perjantai 9. joulukuuta 2016
Tehtävä 4. Seuranta - Google Analytics
keskiviikko 30. marraskuuta 2016
Ulkomainonta - Havannointitehtävä
Attention (huomio)
Interest (mielenkiinto)
Desire (ostopäätös/-halu)
Action (toiminta)
Huomio: Kohtuullisesti huomiota herättävä mainos. Lisää huomiota saisi, kun olisi vielä silmäänpistävämmät värit. Kontrasti on kuitenkin nyt käytetyissä väreissä kohdallaan.
Mielenkiinto: Ei mitenkään ihmeellisesti herättänyt ainakaan omaa mielenkiintoa. Mainoksen kuvien asettelu on kuitenkin toiminut hyvin, kun ajatellaan mielenkiintoa.
Ostopäätös/-halu: Herättää ostohalua, koska mainoksessa olevat kuvat ovat houkuttelevia. Ostopäätökseen vaikuttaa positiivisesti, kun mainoksessa ilmoitetaan jostain uudesta. Yleensäkin kaikki uusi houkuttelee ostamaan.
Toiminta: Monet ihmiset eivät varmaankaan tee mitään heti mainoksen nähtyään. Kuitenkin heidän ollessaan kaupassa, voi alitajuntaisesti muistua nähty mainos mieleen ja tämä taas johtaa siihen, että asiakas ostaa juuri nivean tuotteen esim. garnierin sijasta.
maanantai 28. marraskuuta 2016
Minun verkkokauppani - Alustava suunnitelma
Jälleenmyyn viiden eri yrityksen hiustenhoitotuotteita. Merkit ovat TRESemmé, L'Oréal Paris, Garnier, XZ ja Batiste.
Tuoteryhmät ovat: Kuivashampoot, shampoot, hoitoaineet, hiusöljyt ja hiusnaamiot.
Kohderyhmänä ovat kaikenikäiset naiset.
Esimerkki asiakas: Laura, 21v, avoliitossa, opiskelee datanomiksi tällä hetkellä, asuu kerrostalossa avopuolisonsa kanssa ja harrastaa lenkkeilyä sekä käy salilla noin 2krt viikossa.
Tuoteryhmät ovat: Kuivashampoot, shampoot, hoitoaineet, hiusöljyt ja hiusnaamiot.
Kohderyhmänä ovat kaikenikäiset naiset.
Esimerkki asiakas: Laura, 21v, avoliitossa, opiskelee datanomiksi tällä hetkellä, asuu kerrostalossa avopuolisonsa kanssa ja harrastaa lenkkeilyä sekä käy salilla noin 2krt viikossa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)