lauantai 10. syyskuuta 2016

Työssäoppiminen VISU - syyskampanja

Syyskampanja

Tässä postauksessa näkyy miten itse mietin syyskampanjaa ja mitä tein sen eteen.

Kaikki tässä postauksessa näkyvät järjestelyt ja esillelaitot liittyvät tähän lehtiseen ja sen sisältöön. Tämän meni kaikille asiakkaille postissa ja laitoimme näitä lehtiä myös myymälän tiskille hyvin näkyville. 


Tämä oli esillepano, jonka tein syyskampanjaan. Kuvassa on ajateltu värimaailman rajoittuvan mustaan, punaiseen ja siniseen. Kaikki tuotteet olivat esiintyneet äsköisessä lehdessä, mutta yritin varsin poimia sieltä tuotteita jotka ovat nyt alennuksessa.


Mallinukeille vaihdettiin toisen myyjän kanssa yhdessä vaatteet, mutta sain päättää itse mitkä. Miehelle tuli puvuksi uusi saura puku, joka mielestäni on todella tyylikäs. Naiselle tuli päälle Kati puku, joissa oli yhteishinta tarjous. Kati pukuun tuli myös kaupan päälle bandana, käsineet ja tekninen urheilupaita, jotka myös laitettiin mallinukelle päälle. Mallinukkejen vieressä on lähempi kuva naisen yläpuolella olevista lapuista. Tein itse vielä asiakkaille lapun, jossa ilmoitin että naisen päällä oleva puku on olemassa meillä myös miesten mallina.
Kuvassa näkyvä punainen anorakki oli alennuksessa sekä syyskampanja lehdessä, joten käänsin vain tämän rekin ympäri, jotta anorakki näkyisi paremmin käytävälle. Helppoa eikä aika vievää, mutta silti kannattavaa.

Ympyrän sisällä näkyvät siniset softsell takit olivat myös ale hinnalla ja kampanjalehdessä, joten siirsin ne toisten softsell vaatteiden rekkiin ja paremmin näkyville. Kuva on otettu keskikäytävältä, joten tästä huomaa kuinka paljon enemmän ne näkyvät käytävälle.
Alhaalla olevien fleecejen hintalapun siirsin alas ja enemmän näkyvälle paikalle, koska hinta laski. Myymälässä ollessa olen huomannut, että asiakkaat huomaavat lapun hyvin. Ylhäällä se ainakin jäi hieman toisten lappujen ja halstereiden taakse. Hintalappu on myös tulostettu uudella ja huomiota herättävämmällä pohjalla.

Kuvassa esiintyvät kaksi retki alustaa ja puukot siirsin keskenään niin, että kampanjassa olevat puukot tulevat vielä lähemmäksi kassaa. Kassa on nuolen osoittamassa suunnassa.

Ylhäällä näkyy naisten ja alhaalla miesten ulkoiluvaatepuoli. Toinen myyjä halusi hieman vaihtelua siirtelemällä tuotteita päikseen ja minä kekkasin että laitetaan käytävälle päin näkyviin syksyn väreihin kelpaavia tuotteita. JA JUURI MUISTIN ETTÄ TÄMÄ OLI ITSEASIASSA ENNEN SYYSKAMPANJAA, JOTEN EI SINÄNSÄ LIITY SIIHEN MUTTA OMPAHAN KUMMINKIN.

tiistai 6. syyskuuta 2016

Työssäoppiminen VISU - järjestelyt

  Minun siistimät ja uudelleen järjestellyt paikat

Tässä kuvassa järjestelin seinän sekä myöskin sen alla olevat kaksi hyllyä siistimmiksi ja samantapaiset tuotteet enemän vierekkäin..
Tämä järjestely oli todella pienimuotoinen sekä ajantappaja, mutta siistimmäksi se silti tuli. Pari jousta tästä kuvasta ylhäältä kuitenkin puuttuu, joille jätin paikat.



Tämän järjestelyn tulokseen olen eniten tyytyväinen sillä ilme muuttui täysin.
Makuupussien ja telttojen järjestelyyn ei mennyt kauaa mutta silti pienen eron  siisteydessä mielestäni huomaa. Hintalaput ovat myös yritetty laittaa enemmän tuotteen oikealle kohdalle ja tuotteen ovat jaoiteltu alhaalta ylöspäin teltat -> laavut -> makuupussit -> nukkuma-alustat. Aiemmin nämä olivat täysin sekaisin.


Lintukuvien hylly on ollut kauan jo sekainen ja haastavaa tämän järjestelyssä oli eri lintukuvien hirveä määrä. Muutaman kappaleen parista tuotteesta jouduin viemään varastoon, ettei hyllystä tule liian täyden näköinen. Nostin myös toisen myyjän avustuksella mallilintukuvia ylös roikkumaan.
Tämä seinä sijaitsee myymälän kassan takana, joten päätin tehdä siitä siistimmän näköisen. Valitettavasti unohdin ottaa ''ennen'' kuvan, mutta koitan selittää tässä parhaimpani mukaan mitä seinä oli ennen uudelleen järjestelyä. Ensinnäkin sutatut kohdat eivät kuuluneet tähän järjestelyyn, sillä olivat jo hyvin paikoillaan. Tässä pää ongelmana oli se, että ympyrän sisällä olevat linkkuveitset olivat ensin kahdessa eri paikassa, jotka ovat merkittyinä rukseilla. Määränpäänä oli siis saada nämä linkkuveitset nätisti samaan paikkaan. Nyt ne ovat hyvin ja näkyvästi esillä ylhäällä. Muutkin tuotteet olivat aika sikin sokin eivätkä ns. symmetrisesti seinällä kiinni, joten lajittelin toisetkin puukot hyvin merkeittäin sekä hinnoittain. Saman tein myös muille piikkitavaroille tässä.


Tässä esillepanossa oli ideana saada kaikki neverlostin tuotteet samalle seinälle. Tein tämän esillepanon toisen myyjän kanssa. Neuvottelimme mikä olisi minnekän parhain laittaa. A4 hintalappuja tähän ei tullut, sillä seinästä olisi tullut liian täyden näköinen, joten laitoimme kaikkiin tuotteisiin pienet hintalaput hintalappukoneella. Kuvassa näkyvät pelastusliivit ovat eri merkkiä mutta mielestämme ne kävivät tähän seinään hyvin värinsä takia.


Tämä oli itseasiassa yksi ensimmäisistä järjestelyistäni. En tiedä mitä tästä saa irti kun en ''ennen'' kuvaa muistanut ottaa. Järjestelyyni ei kuulunut sorsat ylhäällä eivätkä reput ylhäällä. Ajatuksena oli kuitenkin saada kaikki kuvassa näkyvät ämpärit pois lattialta.


Korista siirrettiin aikaisemmin siinä olleet sorsakuvat pois ja tilalle minun täytyi siihen laittaa varastosta haetut lasten alus ja väliasut. Korissa on tällä hetkellä kolme eri tuotetta niinkuin hintalapuistakin näkyy.

Tämä on myös yksi todella pienimuotoinen homma mutta uusi ''saura'' takki ja housut (kahdessa kuosissa) täytyi laittaa esille. Hyväksi esillelaitto paikaksi keksiytyi hyvin näkösällä ja keskellä oleva nelipiikkinen rekki, jonka kaikille puolille ripustin ''saura'' vaatteet.


JOS JA KUN MYYMÄLÄSSÄ TEEN LISÄÄ JÄRJESTELYJÄ PÄIVITÄN NE TÄHÄN POSTAUKSEEN.

Työssäoppiminen VISU - siisteys

Visuaaliseen myyntityöhön liittyvää myymälän siisteyden ylläpitoa

Alusasukorit ja muut myymälän korti ovat usein asiakkaiden jäljiltä epäsiistit ja sekaiset, joten yhtenä myyjän työnä on pitää nämä siisteinä. 

Takkien nappeja ja vetoketjuja jää usein auki asiakkaiden jäljiltä, joten myyjän työ on laittaa ne kiinni, jotta vaatteet näyttäisivät siisteiltä.

 Hintalaput ja muut asiakasinformaatiolaput menevät ajan kanssa huonoksi, jos eivät ole halstereissa, joten uusia lappuja on tulostettava tilalle ja tällä hetkellä pohjat ovat muuttuneet uusiin eli tämän myötä kaikki laput tulostetaan uusille pohjille.

 Tein myös jo valmiina olleen toisen myyjän tekemän poistotuotteiden lapun hieman näyttävämmällä fontilla.

maanantai 30. toukokuuta 2016

Decostore - Mainonta

BACK TO SCHOOL

Telinemainos.

Banneri.
Telinemainos purku.
Banneri purku.

VÄRIÄ SYKSYYN

Telinemainos.

Banneri.
Telinemainos purku.

Banneri purku.


HALLOWEEN TUOTTEET MYYNTIIN

Telinemainos.

Banneri.

Telinemainos purku.

Banneri purku.


ISÄLLE ISÄNPÄIVÄKSI

Telinemainos.
Banneri.
Telinemainos purku. 
Banneri purku.



BLACK FRIDAY

Telinemainos.
Banneri.



ITSENÄISYYS PÄIVÄ

Telinemainos.

Banneri.
Telinemainos purku.

Banneri purku.
Kaikki telinemainokset ovat kokoa 500x700mm ja kaikki bannerit ovat kokoa 240x400px.
Toteutus on kaikissa samalla yrityksen omalle pohjalle. Oman pohjan keltainen alue muistuttaa hieman taloa, joten se on mielestäni omaava tavaratalolle. Kaikki telinemainokset menevät tiettynä ajankohtana itse myymälän aulaan ja jokainen banneri menee samalla kaavalla eli ensin yrityksen omille sivuille ja sitten sieltä linkitetään yrityksen facebook sivuille.
Näiden kaikkien kampanjoiden kohderyhmät näkyvät kalenterissakin mutta kerrataan vielä eli:
Back to school - Lapset
Väriä syksyyn - sisustuksesta pitävät kaikenikäiset
Halloween - Aikuiset ja lapset.
Isälle isänpäiväksi - Ostajina lapset ja vaimot, mutta loppujen lopuksi tuote päätyy miehen käyttöön.
Black Friday - Naiset ja miehet
Itsenäisyys päivän kampanja - Naiset ja miehet + myös iäkkäämmät ihmiset

sunnuntai 29. toukokuuta 2016

Decostore - Esillelaitot

Back to school esillelaitto. Ideana tässä oli käyttää vertikaalista sommittelumallia ja kolmisointua. Kohderyhmänä oli lapset.
Back to school purku.
Väriä syksyyn esillelaitto. Sommitelussa käytin epäsymmetristä sommittelua ja väreinä on käytetty syksyn värejä. Kohderyhmänä naiset ja miehet, kaikenikäiset.
Väriä syksyyn purku.
Halloween tuotteet myyntiin. Sommittelussa yritin parhaani mukaan käyttää horisontaalista sommittelua ja väreinä toimivat halloweenin värit. Kohderyhmänä lapset ja naiset + kaikki ketkä tykkää sisustaa.
Halloween tuotteet myyntiin - purku.
Isälle isänpäiväksi esillelaitto. Sommittelu on aika epäsymmetrisesti toteutettu ja väreissä on käytetty kolmisointua. Kohderyhmänä lapset, miehet ja naiset. Mutta tietenkin miehille menee kaikki tuotteet lopulta käyttöön.
Isälle isänpäiväksi purku. Todellisuudessa alet ovat -15% ja -20%.
Black Friday esillelaitto. Sommittelu on toteutettu symmetrisesti ja väreissä on mietitty vastaväriharmoniaa. Kohderyhmä miehet ja naiset.
Itsenäisyys päivän kampanja. Sommittelu on epäsymmetrinen ja väreinä on käytetty suomen lipun värejä eli sinistä ja valkeaa. Kohderyhmä: Miehet, naiset ja iäkkäämät. Tuo jättimäinen sininen laatikko on paikka siniselle julisteelle, jossa jonkinlainen kuva tähän liittyen.
Itsenäisyys päivän kampanjan purku.