Mainoksien elementtien valinnasta
Millaisia kuvia käytät? Mitä haluat saada niillä aikaan? Mitä haluat kuvan nähneen ihmisen ajattelevan?- Otin mainoksiin oma tekemän logoni, kuvat tuotteista, joita markkinoin, taustaksi harmaanliukuvärikuvan ja naisen hartioista ylöspäin. Mainoksessa olevan tunnelman haluan olevan itsevarma, määrätietoinen ja ''syvä''. Isossa osassa mainoksessa on siis naisen ilme ja olemus sekä värit.
Mitkä asiat ovat tärkeitä kohderyhmällesi? Tutustu heidän elämäänsä; työhön, vapaa-aikaan, perheeseen, asenteisiin, arvoihin ja tapaan ajatella jne.. niin saat viitteitä siitä, mitkä kuvat herättävät kohderyhmäsi huomioin ja tunteet.
- Tässä on hyvä esimerkki yhdestä asiakkaasta. Kohderyhmänä siis naiset.
''Nimi: Elli
Ikä: 30v
Työ: Palkanlaskija.
Vapaa-ajanvietto: Lapsien ja miehen kanssa ajanviettäminen. + Lenkillä käyminen ja shoppailu.
Perhe: Kaksi tyttölasta. Toinen on 3v ja toinen on 5.5v
Elämän asenne: Hyväntuulinen asenne elämään. Melkein aina iloinen ja positiivinen.
Elämän arvot: Perhe on aina etusijalla ja sen jälkeen tulee tärkeänä työ. Myöskin vanhemmat ovat tärkeitä ja oman fyysisen sekä henkisen kunnon ylläpito.
Ajattelutapa: Aina positiivinen ja järkevä.''
Kuinka kampanjan luonne näkyy kuvissa?
- Itse kuvista luonne tulee näkyviin niiden väreistä ja naisen hiuksista sekä ilmeestä, josta huokuu itsevarmuus ja päättäväisyys.
Kirjasintyyppi
Kirjasintyypiksi valitsin fontin Verdana.
Ajattelin pysyä tavanomaisessa fontissa selkeyden säilyttämiseksi. Mielestäni kuitenkin tämä fontti on mainoksissa toimiva ja huomiotaherättävä sekä hieman hienompi kuin mitä esimerkiksi perus leipäteksti tai arial.
Väripaletti
Miten värit liittyvät kampanjani identiteettin?
- Ensinnäkin nämä värit sopivat mielestäni hyvin yhteen. Toiseksi musta, valkoinen ja harmaa ovat aina hyviä ja toimivia perusvärejä. Muutenkin nämä kaikki yhdessä mielestäni sopivat eleganttiuden luomiseen. Viininpunainen itsessään jo onkin itse yrityksen pääväreistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti