Yritykseen maineesta
A) Hakukoneita. Kullakin on kuitenkin hieman eri ominaisuudet. Googlen ''Ilmoitukset'' on tehty asiakkaille, jotta he voivat hakea ja tutkia mitä uutta verkosta löytyy. Asiakkaat voivat tutkailla muiden ilmoituksia aiheista ja myös tehdä ilmoituksia itse.
Whos talkin: Sosiaalinen mediatyökalu, jolla sen käyttäjät voivat etsiä keskusteluja ympäröivistä aiheista, mitkä heitä eniten kiinnostaa. Oli aihe sitten lempiurheilu, lempiruoka, julkisuuden henkilö tai sinun yrityksesi nimi. Whos talkin kautta pääset liittymään myös kiinnostavien aiheiden keskusteluihin. Heidän tavoitteena on tarjota mahdollisimman ajankohtaisia keskusteluja, mitä tapahtuu sosiaalisen median maailmassa.
Social mention: on sosiaalinen mediahaku ja analyysi alusta, joka koostaa käyttäjien luoman sisällön kaikesta ympäri universumin yhdeksi informaatiovirraksi. Sen avulla voit helposti seurata ja mitata, mitä ihmiset sanovat sinusta, yrityksestäsi, uudesta tuotteesta tai mistä tahansa aiheesta ympäri sosiaalisen median reaaliajassa. Social mention:in yli sataan monitoriin sisältyy mm. twitter, facebook, friendfeed, youtube, digg ja google.
B) Popplet:
C) Kuuntelu
Mikä on Kirsti Lindberg-Repon mukaan brändin merkitys yritykselle? Mitä itse ajattelet, miksi?
- Brändin tehtävänä on tuottaa arvoa sen osakkeen omistajille ja se on yrityksen yksi arvokkaimmista omaisuuksista. Brändi onnistuu tuomaan osakkeen omistajille enemmän arvoa kuin mitä pelkästään hyödyke. Yritysjohto sitten saa tästä rahaa.
- Brändi on mielestäni todella tärkeä hyödykkeen rinnalle ja se tosiaan tuo enemmän arvoa, mikä varmastikin lisätään tuottoa.
Mitkä ovat Kirsti Lindberg-Repon mukaan vahvoja suomalaisa brändejä?
- Brändit, jotka ovat tunnettuja, arvostettuja ja, jotka sisältävät asiakkaan haluamia ja toivomia ominaisuuksia, mistä syntyy asiakkaan ostohalu.
Miten suomalaiset brändit pärjäävät kansainvälisessä kilpailussa? Oletko samaa mieltä, miksi?
-Brändeillä on hyvä mahdollisuus pärjätä näissä kilpailuissa. Se edellyttää kuitenkin huolellisesti tehtyä markkinointitutkimusta ja, että on löydetty oikeita kilpailutekijöitä sekä oikea asemointi tälle brändille, jonka avulla se pystyy toteuttamaan kaikki sille asetetut toiveet.
- Tästä on vaikea sanoa, sillä en tiedä mitä kansainväliset kilpailut juuri vaativat. Suomalaiset ovat kuitenkin monessa asiassa pysyneet hyvin mukana, joten hyvin valmisteltuna he varmasti voivat pärjätä pitkällekin.
Mitä Ben&Jerry's teki oikein?
- He loivat heti alusta lähtien suhteita lehdistöön ja lehdistön kautta he markkinoivat oman jäätelön hieman erilailla markkinoille. He saivat lehdistön puolelleen ja samaan aikaan koko grafiikka ja kalliin jäätelön asemointi hoidettiin niin, että samanaikaisesti syntyi miellyttäviä sekä positiivisia asiakassuhteita. Asiakassuhteisiin tehtiin siis alusta lähtien hirmuisesti töitä.
Mihin perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamista? Mitä itse ajattelet, miksi?
-Tarvitaan luottamuksen, tunnettuvuuden ja arvostuksen synnyttämiseksi. Brändi ei siis pysy kauaa hengissä, jos sille ei löydy arvostusta.
- Olen samaa mieltä luottamuksen ja arvostuksen kannalta. Mutta tunnettuvuutta voisi saada aivan yhtä hyvin muillakin medioilla.
Mitä suomalaiset voivat oppia aasialaisesta brändäyksestä?
-Nerokas palvelukomponentin saaminen jokaiseen brändiin.
Onko yrityksen brändillä ja yrityksen menestyksellä tekemistä toistensa kanssa? Miten sinä asian koet?
- Kyllä. Ja olen samaa mieltä asiasta, sillä kun brändi on kunnossa on itse hyödyke kunnossa ja sen kautta tulee enemmän tuottoa.
Toimitusjohtaja ja brändi, mitä siitä Kirsti kertoo?
- Toimitusjohtajan rooli on erittäin tärkeä brändin kehittämisessä.
Miten brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun?
- Brändit tuottavat enemmän arvoa kuin mitä hyödykkeet. Käytännössä: Lähestytään asiakasta ja viedään brändi hyödykkeen ja tuotekonseptin tasosta brändikonseptin tasolle.
Mitä Kirstin mukaan Ikea myy?
- Ikea myy kokonaisvaltaisesti kategoriassa asiakkaalle helpompaa elämää.
Mitä kerrotaan yksilön brändäyksestä? Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
- Ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visualisoinnista. Halutaan siis olla enemmän käsinkosketeltavassa maailmassa.
- Minusta tämä on vain hyvä ja hieno asia, että yksilöt tekevät tätä.
Mitä Kirsti Lindberg-Repo kertoo tulevaisuudesta?
- Yrityksiltä vaaditaan uudistumista eli täytyy miettiä yrityksen tarjoaman suhde asiakkaan tarpeisiin ja olla koko ajan hieman edellä, mitä asiakas tarvitsee. Täytyy siis olla joustava ja luova sekä lähestyä asiakasta positiivisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti